Servizi
Services
Notified Body (NoBo)
ISALAB is a Notified Body (NoBo) under art. 37 of Directive (EU) 2016/797, responsible for conducting conformity assessments according to the procedures outlined in the Technical Specifications for Interoperability (TSI). The Notified Body operates in accordance with the obligations defined in Articles 39 and 40 of Legislative Decree 57/2019.
Organismo Notificato (NoBo)
ISALAB è un Organismo Notificato (NoBo) ai sensi dell’ art. 37 della Direttiva (UE) 2016/797, con il compito di eseguire le valutazioni di conformità secondo le procedure previste dalle Specifiche Tecniche di Interoperabilità (STI). L'Organismo Notificato attua in accordo agli obblighi definiti agli artt, 39 e 40 del D.Lgs. 57/2019.
Designated Body (DeBo) (IT)
The Designated Body (DeBo), under Art.15, paragraph 8, of Directive (EU) 2016/797, is responsible for conducting conformity assessments following national regulations. The obligations of the Designated Body are defined in Article 42 of Legislative Decree 57/2019.

Organismo Designato (DeBo) (IT)
L'Organismo Designato, ai sensi dell' art.15, comma 8, della direttiva (UE) 2016/797, ha il compito di effettuare le valutazioni di conformità secondo le procedure previste dalla normativa nazionale. Gli obblighi dell'organismo sono definiti nell' art. 42 del D.Lgs. 57/2019.


Assessment Body (AsBo)
ISALAB operates as a Risk Management Process Assessment Body in compliance with EU Regulation No. 402/2013.

Organismo di Valutazione del Rischio (AsBo)
ISALAB opera come Organismo di Valutazione del Procedimento di Gestione dei Rischi, in conformità al Regolamento (UE) n. 402/2013.
Indipendent Safety Assessor (ISA)
The railway transport sector is highly focused on ensuring Reliability, Availability, Maintainability and Safety (RAMS).
With technological advancements and the increasing complexity of railway infrastructures, system modifications can significantly impact risk management and safety.

Verificatore Indipendente della Sicurezza (ISA)
Il settore dei trasporti ferroviari è fortemente orientato a garantire disponibilità , affidabilità, manutenibilità e sicurezza (RAMS).
Con l'evoluzione tecnologica e la crescente complessità delle infrastrutture ferroviarie, le modifiche ai sistemi possono influenzare significativamente la gestione del rischio e la sicurezza.
